KO PRIDEJO TEŽKI DNEVI – Blaž Ferlinc

Naslovnica knjige Blaž Ferlinc - Ko Pridejo Težki Dnevi
Naslovnica knjige Blaž Ferlinc – Ko Pridejo Težki Dnevi
Naslov: KO PRIDEJO TEŽKI DNEVI – NASVETI ZA MLADE
Avtor: Blaž Ferlinc
Število strani : 89
Format: A5
Vezava: Trda
ISBN: 961-6342-46-0
Vezava: Broširana
ISBN: 961-6342-46-0        

Del besedila knjige:

KAZALO:
NAMESTO UVODA 7
1. USODA 9
2. DROGE 10
3. SAMOMOR 16
4. KAJ POMAGA, KO SEM NAJBOLJ NA TLEH? 19
5. KAJ LAHKO V ŽIVLJENJU DOSEŽEM? 31
6. REŠITEV IZ ZAČARANIH KROGOV IN OSEBNOSTNA RAST 36
7. DUHOVNE TEHNIKE 47
8. ALI SE SPLAČA BITI POŠTEN? 50
9. PRIJATELJI 58
10. ŠOLA 60
11. STARŠI 62
12. LJUBEZEN IN PARTNERSTVO 64
13. SPOLNOST 69
14. KAJ JE NAJBOLJ POMEMBNO, DA
BOM SREČEN? 73
15. USODA 76
SPREMNA BESEDA 78
PRILOGE 82
- NASLOVI ZA STROKOVNO POMOČ
- LITERATURA ZA SONČNE DNI
- MEDITACIJA NA SVETLOBO


NAMESTO UVODA Našteti nasveti, spoznanja in odnos do življenja je pomagal meni pa tudi številnim mladim, s katerimi sem jih podelil. Priročnik lahko bereš kot knjigo, lahko pa naključno izbiraš posamezna poglavja, ki te bolj zanimajo. Če ti kaj ni všeč, mirno preskoči. Vzemi tisto, kar ti je blizu. Ostalo bo mogoče uporabno kdaj drugič.
1. USODA Ko si bil otrok, je življenje krmarilo s teboj. Nisi imel vpliva na svojo usodo. Nisi mogel spremeniti ničesar, ker nisi vedel ali pa nisi imel dovolj moči. Zato tudi ni smiselno, da se krivimo za nekaj, na kar nismo mogli vplivati. Kaj pa sedaj?
2. DROGE Imaš slab dan, si napet, imaš vsega dovolj. Želiš pozabiti, se sprostiti ali pa se dolgočasiš? Droge izgledajo zelo pripravna rešitev. Enostavno je začeti, nič se ni potrebno truditi, le malo denarja potrebuješ na začetku, pa še to ni nujno, saj te drugi častijo. Tudi alkohol je droga! In to trda, kar pomeni, da povzroča psihično in fizično zasvojenost. Le doba, ko pride do fizične zasvojenosti, je malo daljša kot pri nekaterih drugih drogah. Najprej imaš ti pijačo, potem ima ona tebe. Če v količini ne pretiravaš, na začetku tudi praviloma ni hudih in nezaželenih stranskih učinkov. Droge pa ti dajo drugačno zavedanje, se morda sprostiš, smejiš, malo pozabiš na probleme, se zabavaš … Vendar te zelo hitro potegne v začaran krog. Drogo uživaš v vedno večjih količinah in tudi bolj pogosto. To postane navada in zasvojenost. Poskusiš še z drugimi drogami, saj je čez čas želenega učinka vse manj. Potrebuješ vedno več denarja. Stranski nezaželeni učinki so vedno močnejši. Vse bolj si nervozen, vse ti gre na živce, vključno z ljudmi. Vedno več se prepiraš. Popolnoma se spremeniš. Postaneš bolj agresiven. Vse težje delaš, razmišljaš samo še o drogi. Izgubiš službo, razideš se s partnerjem, razpade družina, ljudje se te izogibajo. Razmišljaš samo še o tem, kdaj in kako boš drogo zaužili. Zdravje ti peša. Ker ne zaslužiš dovolj, delaš kazniva dejanja, da prideš do denarja, se prodajaš - prostituiraš… Ostane samo še zasvojenost in trpljenje, želenega učinka pa ni več. NA ZAČETKU slika ČEZ NEKAJ ČASA: slika Odločitev je tvoja! Če sam nimaš več moči, da bi izstopil iz začaranega kroga, poišči strokovno pomoč. Pomagali ti bodo. (Naslovi so v prilogah.) Demien je začel občasno piti pri šestnajstih letih. S prijatelji so šli na morje in pijani so bili vsak večer. Tekmovali so, koliko bo kdo spil. Kdor je spil več, je bil večji as. Naslednji dan so se sami sebi čudili, koliko so spili, kakšne neumnosti so delali in bili so zelo ponosni. Nato se je nadaljevalo. Ko so šli s prijatelji ven, so vedno pili. Alkohol je postal način zabave in sprostitve. Pili so in se smejali, kakšne neumnosti so počeli, ko so bili pijani … Vendar je imel Demien srečo. Ko je bil star triindvajset let, mu je odpovedal želodec. Vnetje želodčne sluznice. Niti kapljice alkohola  ni mogel več  spiti. To so bile grozne bolečine. Vse ga je peklo in bolelo, skoraj ničesar več ni mogel jesti. Tablete proti kislini je nosil stalno s seboj. To je trajalo več let. Ugotovil je, da se ne zna sprostiti, če ne pije. Stara družba se mu je odtujila, saj so oni pili, on pa ne.  Na srečo z življenjem tako ali tako ni bil zadovoljen in je iskal nekaj več. Nato je šel na tečaj transcendentalne meditacije in to je bil prvi korak k novemu načinu življenja.
3. SAMOMOR Nimaš več volje, energije, upanja in ciljev … ne vidiš rešitve … za vse ti je vseeno. Še najbolj za samega sebe. V takšnem primeru je samomor mamljiv, daje občutek miru in pozabe. Vendar je slepilo. Ne morem ti reči nič drugega kot to, da ni rešitev! Ne samo, da bi prizadel bližnje. Stvari bi še poslabšal in le malo preložil. Če bi po poskusu samomora ostal živ, bi lahko bil trajno telesno ali duševno poškodovan. Moje brezštevilne izkušnje mi dajejo spoznanje, da življenje ni takšno, kot mislimo, da je. Ni takšno, kot ga vidimo. Je mnogo več. Raziskuj ga. Življenje je izziv, sooči se z njim, življenje je igra, igraj jo, življenje so sanje, uresniči jih ... Zato izstopi iz teme nezavedanja. Odloči se za pot zavedanja, delo na sebi in osebnostno rast. Pri sedemnajstih letih se je Demienu življenje zdelo nesmiselno, naporno in odveč. Videl je, da je v življenju več trpljenja kot užitka in ko je seštel ena plus ena, je ugotovil, da se ne splača živeti. Imel je seveda tudi številne probleme. Ni imel sreče v ljubezni pa tudi spolnost ni šla tako, kot je računal. Razmišljal je o življenju in smrti, pisal globoke misli in se poslavljal. Odnesel si je plinsko bombo v kopalnico in prijel za ventil, da spusti plin. Vedel je, da bo staršem hudo, vendar je bila stiska močnejša. Tega, da bi lahko razneslo tudi hišo in starše zraven, ko bi prižgali luč ali kaj podobnega, ni razmišljal. Razmišljal je samo o sebi. Ko je hotel odpreti ventil, je naenkrat spoznal, da je smrt konec. Dokler pa je živ, si lahko še marsikaj privošči. Odloči se je, da bo jemal življenje kot igro in se bo zabaval. Vedno in vsak trenutek.  Samomor pa lahko še vedno naredi. V tistem trenutku se je odločil za življenje. Le cena, ker pri svoji igri ni upošteval nobenih pravil, je bila visoka ...
4. KAJ POMAGA, KO SEM NAJBOLJ NA TLEH? Sprememba aktivnosti vpliva na spremembo razpoloženja: a) Pogovori se s kom! Po možnosti s človekom, ki ima pozitiven odnos do življenja. Pojdi med ljudi. Več ljudi dobre volje lahko prenese nekaj tega razpoloženja tudi nate, če pa si z ljudmi, ki so slabe volje, se je lahko hitro nalezeš tudi ti. Zato je zelo pomembno, s kom se družiš. Človeka lahko spoznaš po njegovih prijateljih. Išči pozitivne prijatelje. Sedaj ima Demien čudovite prijatelje. Če ni ravno v dobri koži, pokliče kakšnega prijatelja in čez čas se oba bolje počutita in imata ponovno energijo za nove izzive in preizkušnje. b) Poslušaj najljubšo glasbo. Pleši, telovadi, se zdivjaj in sprosti negativno energijo. Če je glasba umirjena, lahko tudi ležiš, sediš in se prepustiš. c) Nabavi si boksarsko vrečo, lahko si nekaj podobnega narediš tudi sam – improviziraj. Za prvo silo je dober tudi vzglavnik – natepi ga; vendar pazi, da ga ne raztrgaš in se potem izgovarjaš name ☺. d) Pojdi na daljši tek. Kriči, skači - po možnosti daleč od civilizacije. Vsaj petnajst minut, oziroma kolikor je potrebno, da se spotiš. Nato se stuširaj ali skopaj. Voda opere zunanjo in notranjo umazanijo. Namesto teka lahko poskusiš s kakšnim fizičnim delom in dodatno narediš še kaj koristnega. Pomembno je, da se prepotiš. Ne boj se vode! Kopaj se, tuširaj, uporabljaj dišeče kopeli, eterična olja … e) Poišči si kakšen hobi. Kaj bi te veselilo? Uresniči skrite želje. f) Poskusi s kakšno kreativno obliko izražanja (slikanje, igranje inštrumenta, petje, oblikovanje…). Ne podcenjuj se. Vsi imamo v sebi skrite potenciale in to več, kot mislimo. Poišči in uresniči svoje sanje v skladu s svojimi talenti. Demien je vedno mislil, da nima posluha in da slabo riše. Sedaj pa dobro poje in zelo lepo riše. g) Odloči se za trening kakšnega športa, borilnega ali drugega. Meni je veliko dal aikido, tai chi… Tudi jahanje, pravijo, da odlično vpliva na počutje. h) Duhovne tehnike (glej poglavje 7). i) Vse, kar vnašamo vase, vpliva na naše misli in razpoloženje: hrana, pijača, zrak, razne informacije (filmi, poročila, ... vse, kar nam drugi govorijo in mi sprejmemo ... ). Izbiraj in sprejmi tisto, kar dobro vpliva na tvoje misli in razpoloženje. j) Prebiraj pozitivne knjige, ki dvignejo duha in razpoloženje. Nekaj naslovov je navedenih v prilogah. k) Poskusi s trikom. Spremeni držo telesa, vzravnaj se, dvigni glavo, lahko si pomagaš tudi z rokami in raztegneš obrazne mišice z obema rokama navzgor kot v nasmeh. Delaj hitre gibe, ploskaj … To so značilne lastnosti in položaji telesa, kadar smo dobre volje in polni energije, zato tako tudi vplivajo na nas, saj je naše počutje programirano na položaj in gibanje telesa. l) Ko vsaj malo dvigneš sebe, se vključi na primer kot prostovoljec v kakšno organizirano obliko pomoči drugim. Ko pomagaš drugim, pomagaš sebi. Kar daješ, se ti bo vračalo pomnoženo. Demien pomaga drugim, ker ni boljšega občutka na svetu, kot da lahko nekomu resnično pomagaš. Sprememba mišljenja vpliva na spremembo razpoloženja: a) Slabo razpoloženje ima svoj vzrok. Poskušaj ugotoviti, v čem je problem. Najprej je potrebno, da ugotoviš vzrok, šele nato lahko poiščeš učinkovito rešitev. Če si razdražen, tečen, brez energije, se vedno vprašaj: Kaj potrebujem? Na primer: - Si lačen, žejen, se bojiš za preživetje, si zasvojen, si bolan, nimaš kje živeti, si želiš spolne odnose  ...? - Želiš, da bi te spoštovali, dali priznanje, da bi imel več moči, denarja, slave, boljši avto, lepše obleke, lepši izgled, lepšega partnerja  ...? - Želiš več svobode, da bi »lažje dihal«, manj omejitev, občutka utesnjenosti, več neodvisnosti, prostosti, samostojnosti  ...? - Želiš, da bi imel nekoga ali več oseb, s katerimi bi se dobro razumel, ki bi te sprejemali takšnega, kot si, da bi jim lahko zaupal, da bi te imeli radi ...? - Potrebuješ sprostitev, zabavo, bi rad delal nekaj, kar te veseli? Šele ko ozavestiš, kaj potrebuješ, se lahko odločiš, kaj boš s tem naredil. Kaj se zgodi, če stvari ne rešujem? Postajajo vedno hujše. Zato ne beži pred problemi. Vendar je odločitev tvoja in posledice tudi. Vprašaj se: Kaj naj naredim, da bo drugače? Dokler ne veš, kaj storiti, je morda najbolje, da ne storiš ničesar. Včasih pa je dovolj že, da spremeniš odnos ali pogled na situacijo. Ravno to je lahko najboljša izbira. (glej poglavje 6 – Rešitev iz začaranih krogov in osebnostna rast.) b) Skušaj se zavedati, da je tvoje počutje in razpoloženje predvsem odvisno od tvoje volje in odločitve. Preizkusi se in se odloči, da ne boš več slabe volje. Na primer, razmišljaj tako: »Sedaj sem slabe volje, nezadovoljen, resnično nesrečen…, vendar mi to ne pomaga. Od tega nimam ničesar dobrega, drugi pa tudi ne. Nočem se več tako počutiti. Na situacijo bom gledal drugače…, bolj lahkotno, s tem se ne bom obremenjeval… Lahko sem prav dobre volje, če jaz tako  hočem. In sem.« Poskusi  najti čim več  razlogov,  zakaj se ne splača biti slabe volje ter čim več, zakaj se splača biti boljše volje. Tudi slaba volja in samopomilovanje dasta včasih nekakšno čudno zadovoljstvo. Tudi če jezimo ali prizadenemo druge. Vendar je to zadovoljstvo moči, kdo bo koga ... Cena za to je vedno slabši odnos, kar nas pripelje v »začarani« krog nezadovoljstva in še slabših odnosov. Posledice so nevredne imena življenje. Dobra volja je najbolja. Ko premagaš samega sebe, si dosegel največjo zmago. c) Ko imaš vsega dovolj ali preveč, se umakni nekam na samo in daj »možgane na pašo«. Misli odslovi. Razmišljal si tako že preveč, če si tako nasičen. Enostavno bodi v trenutku. Začuti ga, vendar se ne trudi … prepusti se. d) Včasih, ko gre vse narobe in ne veš več, kaj bi, poskusi s humorjem. Smeh je pol zdravja, humor pa začimba življenja. Humor pomaga tudi pri odpravljanju strahu. Ne moreš se bati tega, čemur se lahko smejiš. Poskusi se smejati stvari ali situaciji, ki se je bojiš. Dodaj ji neke smešne namišljene elemente. Lahko tudi stopiš pred ogledalo in s cvilečim glasom rečeš: »Strah me je … « ter se zraven pačiš, dokler se ne boš smejal. Preden spet v realnosti nastopi situacija, ki se je bojiš, lahko s cvilečim glasom ponoviš ta stavek pri sebi, se spomniš na ogledalo in… strah je premagan. Lahko uporabiš tudi drugačen trik: če te je česa strah, si skušaj ravno to ali še kaj hujšega zelo želeti. Tistega, česar si želiš, te namreč ne more biti strah. Smeh ali želja in na drugi strani strah se izključujejo. e) V življenju so nam govorili, da nismo sposobni, lepi, pametni, vztrajni, da nismo O.K ..., da smo nezaželeni, neumni, nesposobni, manjvredni, tečni, leni, krivi, umazani   ...  In nekaj od tega verjamemo ali nezavedno nosimo s seboj. To nas ovira, da bi lahko kvalitetno in polno živeli. Težko dosegamo cilje, nimamo se radi, imamo slabo mnenje o sebi in/ali drugih, smo nezaupljivi, se bojimo ...  Rešitev, da spremeniš te vzorce, je, da si npr. tristokrat na dan rečeš kaj pozitivnega: Govori si na primer: Jaz se cenim. Ljubim sebe in druge. Sprejemam se takšnega, kot sem in sem O.K. Odpuščam sebi in drugim. Danes je lep dan, počutim se odlično ... vse mi uspeva ... z lahkoto obvladujem preizkušnje in prilož-nosti ... zdrav sem ... z lahkoto se učim ... ter vse ostalo, kar je pozitivno in dobro vpliva nate. Večina bolezni je psihosomatskega izvora. Ustvarili smo jih z našimi mislimi, skrbmi, strahovi, razpoloženji  ... To, kar se odločiš verjeti, postane zate resnično. Pomembno je, da so sporočila v sedanjem času in trdilni obliki. Na primer, bolje je reči pogumen sem in izpite opravljam z lahkoto, saj se veliko učim, kot pa ne bo me strah. O čemer razmišljaš, tistemu daješ moč. Če razmišljaš o strahu, te bo še bolj strah. Če je sporočilo v prihodnosti, bo tam tudi ostalo. Ponavljanje misli ali besed ustvari prepričanje. Demien je bil večino časa slabe volje, nerazpoložen. Sedaj Demien pogosto ponavlja pozitivne misli. Takšne, ki so v danem trenutku najbolj primerne. Slabi volji pa podleže samo še takrat, ko pridejo močne preizkušnje, vendar jih hitro obvlada. Demien je dobre volje in dnevi so lepi, čeprav dežuje. V življenju se mu dogajajo predvsem lepe in zanimive stvari! f) Skušaj se zavedati, da vsako razpoloženje mine. Danes, jutri ali čez nekaj dni. Počakaj. g) Premalo koristimo strokovno pomoč. V ZDA ima vsak človek, ki da kaj nase, tudi lastnega psihiatra. Tudi pri nas je vedno več organizacij in služb, na katere se lahko obrnemo (glej priloge). Številne oblike pomoči so brezplačne. Strokovnjak ti lahko pomaga, da hitreje prideš do spoznanj, rešitev in motivacije, ki je potrebna za spremembe. Lahko se obrneš na razne SOS telefone, krizne centre, centre za socialno delo ... Pomagali ti bodo ali usmerili naprej, kjer ti bodo znali pomagati.
5. KAJ LAHKO V ŽIVLJENJU DOSEŽEM? Dosežeš lahko ogromno. Če rečem, da skoraj vse, mi ne bi verjel. Zato je bolje začeti z manjšimi cilji, da se ti vera v samega sebe poveča. Vendar za dosego vsakega cilja potrebuješ določeno mešanico kvalitet oziroma lastnosti:. 1. Vedeti moraš, kaj hočeš. 2. Vero, da to zmoreš doseči. 3. Odločitev in akcijo – dejavnost. 4. Vztrajnost in trud. Veliki ljudje so dejali, da je le 3 % nadarjenosti, ostalo je trdo delo in trud. Bi rad dokaz? Poglej na primer ljudi, ki nimajo rok, pa rišejo z nogami ali usti vrhunske umetnine. Človek brez nog je sam sezidal hišo. Slepi ljudje končajo fakultete … Kaj šele lahko dosežeš ti?

...Nadaljevanje je v papirnati knjigi.

Ovitek knjige Blaž Ferlinc - Ko Pridejo Težki Dnevi
Ovitek knjige Blaž Ferlinc - Ko Pridejo Težki Dnevi

Comments are closed.